Παιδοδοντία: Η δύναμη της θετικής προσέγγισης

by Super User

Παιδοδοντία: Η δύναμη της θετικής προσέγγισης

 
 

Το θέμα αυτού του άρθρου είναι η αποτελεσματική πρακτική στην Παιδοδοντία και η απελευθέρωσή της από τον φόβο. Ενώ το γεγονός ότι κάποιοι ασθενείς και/ή οι γονείς τους μπορούν να αποτελέσουν μία πηγή άγχους και φόβου για τους παιδοδοντιάτρους μπορεί να φαντάζει αστείο, στην πραγματικότητα είναι αλήθεια.

Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι ότι δεν είστε αβοήθητοι σε αυτές τις περιπτώσεις. Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να επηρεάσετε και να βελτιώσετε τη συμπεριφορά των μικρών ασθενών σας και των γονιών τους.

Το οφελος της αυξησης των προσδοκιων του ασθενη και του γονιου στην Παιδοδοντία

Μερικά οδοντιατρεία βασίζονται στην πολιτική ότι η μείωση των προσδοκιών του πελάτη θα τους επιφέρει οφέλη. Εξάλλου, όπως λένε, όσο λιγότερες προσδοκίες έχουν οι ασθενείς και οι γονείς, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να τους απογοητεύσουν. Ωστόσο, μερικοί παιδοδοντίατροι αντιλαμβάνονται πώς είναι πολύ καλύτερο να αυξάνει κανείς τις προσδοκίες.

Ο λόγος: Αυτό που περιμένουν οι ασθενείς και οι γονείς να συμβεί, συχνά καθοδηγεί και διαμορφώνει την αντίληψή τους σχετικά με αυτό που πραγματικά συμβαίνει. Αυτές οι προσδοκίες σχηματίζονται στα πολύ αρχικά στάδια. Αν το προσωπικό προγραμματίσει το ραντεβού ζεστά και αποτελεσματικά, και αν η διακόσμηση του οδοντιατρείου κάνει τους ασθενείς και τους γονείς να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι από τη στιγμή που μπαίνουν, τότε είναι πολύ φυσικό να περιμένουν μία θετική εμπειρία ως αποτέλεσμα.

Από αυτό το σημείο και έπειτα, θα ψάχνουν παραπάνω λόγους για να επιβεβαιώσουν τις θετικές τους προσδοκίες, και όχι λόγους για το αντίθετο.

Διαχειριση της συμπεριφορας με τη διαχειριση του μυαλου

Ο προμετωπιαίος φλοιός είναι το κέντρο του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την αφηρημένη σκέψη, την αναλυτική σκέψη, τη ρύθμιση της συμπεριφοράς, και την προσωπικότητα.

Αυτό είναι το μέρος του εγκεφάλου που βοηθά τους ασθενείς και τους γονείς να καθορίσουν εάν τους αρέσει να έρχονται στο οδοντιατρείο σας και αν θέλουν να συνεχίσουν να το κάνουν. Επίσης, επηρεάζει τη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο οδοντιατρείο σας.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος ερμηνεύει και αντιδρά στα μη λεκτικά συνθήματα, συμπεριλαμβανομένης της εμφάνισης του περιβάλλοντος και της συμπεριφοράς του παιδοδοντιάτρου και του προσωπικού. Το πιο αποτελεσματικό πράγμα που μπορεί να κάνει ένας παιδοδοντίατρος ώστε να επηρεάσει θετικά τον προμετωπιαίο φλοιό είναι να μαλακώσει και να ικανοποιήσει τις κοινωνικο-συναισθηματικές συνδέσεις του εγκεφάλου.

Είναι μεγάλης σημασίας το να παρέχει το οδοντιατρείο και το προσωπικό σας ζεστά σινιάλα που να ενισχύουν την πεποίθηση των γονιών και των ασθενών ότι έχουν έρθει σίγουρα στο σωστό μέρος.

Όταν αυτό γίνεται σωστά, τα πράγματα κυλούν ομαλά. Αλλά αν όχι, ο δρόμος μπορεί να γίνει πολύ απότομος.

Στειλτε τα σωστα μηνυματα

Οι περισσότεροι γονείς σχεδόν απευθείας διαισθάνονται ότι κάτι είναι σωστό για τα παιδιά τους. Στην περίπτωση ενός παιδοδοντιατρείου, λάθος περιβαλλοντικά μηνύματα περιλαμβάνουν πράγματα όπως: λερωμένο ή ξεφλουδισμένο χρώμα στους τοίχους, κάθε είδους ακαταστασία, οσμές, παλιά ή άβολα έπιπλα, και μηνύματα του τύπου “Μην αγγίζετε”.

Τα σωστά μηνύματα περιλαμβάνουν: λαμπερά και ζωντανά χρώματα, μουσική που να απευθύνεται σε παιδιά και οικογένειες, δραστηριότητες στον χώρο υποδοχής που απευθύνονται σε παιδιά, και πάνω από όλα πολλά ειλικρινά χαμογελαστά πρόσωπα.

Εξοικονομηση Δεξιοτητων αντοχης

Δεν έχει σημασία πόσο επιτυχημένος είναι ο τρόπος σας ως παιδοδοντίατρος, όλοι οι ασθενείς θα χρειαστεί να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες αντοχής τους όσο βρίσκονται στην οδοντιατρική καρέκλα. Έχουν ήδη αντέξει τον περιορισμό του αυτοκινήτου για να έρθουν σε εσάς, και πιθανό και άλλες αναστατώσεις στην καθημερινή τους ρουτίνα. Και γι’αυτό θα πρέπει να ελαχιστοποιήσετε την ανάγκη του να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά περισσότερο τις δεξιότητες αντοχής τους όσο βρίσκονται στο χώρο της αναμονής σας.

Δεν χρειάζεται να ψυχαγωγείτε τα παιδιά όσο βρίσκονται στο χώρο αναμονής, αλλά χρειάζεται να τραβήξετε την προσοχή τους. Υπάρχει λόγος που τα εστιατόρια έχουν διαθέσιμους μαρκαδόρους και μπλοκ ζωγραφικής, ενώ ετοιμάζεται το φαγητό. Αυτά μπορούν να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο στο χώρο αναμονής σας. Αν σας το επιτρέπει ο προυπολογισμός σας τότε διαδραστικά παιχνίδια και tablets είναι δύο εξαιρετικές ιδέες. Τα ακουστικά είναι απαραίτητα ώστε τα μεγαλύτερα παιδιά να μη χρειάζεται να ακούνε τι κάνουν τα μικρότερα, και το αντίστροφο.

Αν κρατήσετε την προσοχή των παιδιών απασχολημένη, τότε οι μητέρες τους δε θα χρειαστεί να το κάνουν. Το να επιτρέψετε στις μητέρες ένα διάλειμμα, θα ανακουφίσει το άγχος τους και θα διατηρήσει τη θετική διάθεσή τους  καθ’όλην την διάρκεια της επίσκεψης.

Και ακόμη μία συμβουλή: Μη δείχνετε εκπαιδευτικά βίντεο στο χώρο αναμονής σας. Όσο κι αν ο σκοπός σας είναι καλός, τις περισσότερες φορές αυτά τα βίντεο θα τραβήξουν την προσοχή στην οδοντιατρική διαδικασία που έπεται.

Εστιαστε στο μελλον

Μην ξεχνάτε ότι θέλετε ο δύο χρονών ασθενής σας να παραμείνει ασθενής σας μέχρι και τα 16 του χρόνια. Οπότε βεβαιωθείτε ότι η πρακτική σας είναι προσανατολισμένη στην οικογένεια. Αν η διακόσμηση και άλλες πτυχές του οδοντιατρείου σας είναι πολύ παιδικές, δε θα προσελκύσουν τους έφηβους.

Συνοψη

Μπορείτε να καθοδηγήσετε τους ασθενείς και τους γονείς ώστε να πιστέψουν ειλικρινά στην εργασία σας, με το να προσέξετε οτιδήποτε κάνετε: πόσο αποτελεσματικά προγραμματίζεται το ραντεβού, πόσο ζεστά τους υποδέχεται το προσωπικό σας, πόσο ελκυστική είναι η εμφάνιση του χώρου αναμονής σας, πόσο άνετα τους κάνει να αισθάνονται ο τρόπος σας, πόσο καθαρά επικοινωνείτε τις πληροφορίες που ακολουθούν τη θεραπεία, και πώς διαχειρίζεστε ανησυχίες και ανάγκες μετά τη θεραπεία.

Όλα αυτά απαιτούν ομαδική συνεργασία. Είναι σημαντικό για τους ασθενείς και τους γονείς να βλέπουν χαρούμενα πρόσωπα να εργάζονται μέσα στο χώρο σας που πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν.

Πηγή: http://www.dentaleconomics.com/articles/print/volume-106/issue-3/practice/the-power-of-positivity-in-managing-pediatric-patient-and-parent-behavior.html